strain-counterstrain

STRAIN-COUNTERSTRAIN

Technika napięcie-przeciwnapięcie (ang. strain-counterstrain) jest najczęściej wykorzystywaną odmianą rozluźnienia pozycyjnego. Jest ona wyjątkowo delikatną formą leczenia dysfunkcji stawów i tkanek miękkich. W przypadku wystąpienia zaburzenia dochodzi do podtrzymywania zwiększonego napięcia mięśniowego, co owocuje przewlekłym brakiem równowagi pomiędzy agonistami, antagonistami oraz mięśniami synergistycznymi.

W wyniku ostrego urazu bądź zmian przewlekłych powstają punkty o nadmiernej wrażliwości uciskowej. Można je znaleźć niemal we wszystkich tkankach miękkich, których tyczył się uraz lub powstające zmiany. Poprzez łączenie pozycji rozluźnienia, w jakiej skrócone mięśnie są w stanie rozluźnić się, z równoczesną kompresją tkanek (która wywiera wpływ terapeutyczny) możliwa jest poprawa stanu nawet dotkliwie bolesnych punktów.

Strain counterstrain – zalety tej techniki

Odkryj potęgę techniki Strain Counterstrain w ramach oferty Fizjoterapii Rutana!

Gabinet Fizjoterapii w Jaśle Krzysztof Rutana oferuje profesjonalną usługę Strain Counterstrain, która pomoże na wszelkie dolegliwości bólowe. Jeśli pacjent cierpi na chroniczne stany bólowe, działania z zakresu rozluźniania pozycyjnego, powinny zminimalizować ból.

• fizjoterapeuta poprzez tę technikę potrafi tak ułożyć stawy i mięśnie, aby uelastycznić sztywne tkanki i zwiększyć zakres ruchu,
  • terapia Strain Counterstrain (SCS) jest bardzo dobrze tolerowana przez pacjentów, przez co uważa się ją za bezpieczną formę terapii.
  • delikatne techniki użyte podczas tej terapii stymulują procesy lecznicze w organizmie, sprzyjają regeneracji.
  • zastosowanie techniki Strain Counterstrain jest wskazane przy leczeniu różnych dolegliwości bólowych np. bóle kręgosłupa, kolan, szyi.
  • metoda Strain Counterstrain dobrze sprawdza się jako jeden z elementów rehabilitacji po wypadkach komunikacyjnych, czy urazach sportowych, a także komplikacjach po zabiegach chirurgicznych. Ponadto ta technika jest użyteczna w leczeniu bólu związanego z narządami wewnętrznymi.
  • nie tylko dolegliwości bólowe są minimalizowane podczas techniki SCS, techniki z zakresu fizjoterapii i osteopatii pomagają w zmniejszaniu stresu i napięcia. Dlatego też po powrocie z tej rehabilitacji, u pacjenta można zauważyć poprawę samopoczucia.
  • ta technika może pomóc podczas innych metod leczenia np. masażu czy akupunktury.

Przed rozpoczęciem terapii należy wziąć pod uwagę pewne przeciwskazania.

Jeśli pacjent doznał niedawno poważnego urazu, powinien wstrzymać się od tej metody na jakiś czas. Pacjent z poważnymi problemami naczyniowymi nie powinien korzystać z tej terapii. W przypadku długotrwałych schorzeń czy przewlekłych chorób zaleca się, aby najpierw skonsultować się z lekarzem czy prowadzenie terapii będzie dobrym pomysłem. Taka konsultacja z kwalifikowanym specjalistą zdrowia przed rozpoczęciem jakiejkolwiek formy terapii, w tym Strain Counterstrain pomaga ocenić indywidualne ryzyko i potencjalne powikłania. Umiejętności i doświadczenie fizjoterapeuty pomagają mu wybrać odpowiednią metodę, która będzie bezpieczna i efektywna.

rehabilitacja kolana

Jeśli szukasz pomocy w uśmierzaniu bólu, umów się na wizytę do Fizjoterapii Rutana

Podczas pracy z pacjentem, doświadczony fizjoterapeuta dobiera odpowiednią siłę nacisku do indywidualnych potrzeb pacjenta. Oczywiście specjalista dba o odpowiednią atmosferę podczas sesji, aby pacjent mógł się zrelaksować i poczuć bezpiecznie i wygodnie. Fizjoterapeuta podchodzi do każdego pacjenta indywidualnie i obiera takie metody rehabilitacji, aby były skuteczne i przyniosły pierwsze rezultaty po pierwszej wizycie.

Pacjenci, którzy borykają się z chronicznym bólem i stwierdzają, że tradycyjne metody nie przynoszą ulgi, powinni umówić się na wizytę do fizjoterapeuty Krzysztofa Rutany.